آنا فروید به دلیل کار در طول زندگی با کودکان و بینش در مورد روانشناسی کودک از طریق دیدگاه های نظری و عملی ، به عنوان بنیانگذار روانکاوی کودک شناخته می شود و همچنین به روانشناسی ایگو و نوجوانی کمک می کند.
به گفته خودش ، او فکر نمی کرد "من می توانم سوژه خوبی برای بیوگرافی باشم" ، "اقدام" کافی نیست! شما می گویید تمام حرف های گفته شده در چند جمله - او زندگی خود را با بچه ها گذرانده است! "
او حتی در چنین خلاصه ساده ای از زندگی خود ، اندیشه روانکاوی را بسیار گسترش داد. سهم وی در روانشناسی نفس شامل توصیف مکانیسم های مختلف دفاعی ، از جمله سرکوب (سازوکار اصلی دفاع انسانی) ، فرافکنی و رگرسیون بود.
تجربیات و انتشارات وی در کلینیک ، بینشی را در مورد مراحل رشد کودکان ارائه می داد و روشهای روانشناختی برای درمان کودکان و درک تفاوتهای موجود بین کودک و بزرگسال را در اختیار ما قرار می داد.
فهرست مطالب
آنا فروید بنیانگذار روانکاوی کودک در اتریش و انگلیس بود. وی ششمین و کوچکترین فرزند مارتا و زیگموند فروید بود (موزه زیگموند فروید). وی مانند پدرش زیگموند فروید ، در زمینه روانکاوی سهیم بود اما با تمرکز ویژه بر کودکان ، انقلابی در نحوه رفتار کودکان در بسیاری از زمینه ها ایجاد کرد.
وی در طول کار خود ، دیدگاه های نظری و عملی را برای توصیف و تصحیح روانکاوی کودک ترکیب کرد.
اگرچه آنا رابطه معناداری با مادرش نداشت و به زیبایی خواهر بزرگتر خود حسادت می ورزید ، اما آنا طبق گفته پدرش کودکی پر جنب و جوش بود ، همانطور که در نامه خود به یک دوست در سال 1899 نشان داده شد که "آنا از طریق شیطنت کاملاً زیبا شده است" ( موزه زیگموند فروید).
آنا فروید در حالی که از کار حرفه ای خود مطمئن نبود ، تحصیلات خود را در Cottage Lyceum در وین به پایان رساند. بنابراین ، او برای بهبود زبان انگلیسی خود پس از دو سال به انگلستان نقل مکان کرد ، اما به دلیل جنگ جهانی اول ، زمان او در آنجا کوتاه شد ، و در نتیجه او به وین بازگشت و در آنجا در سال 1917 شروع به تدریس در مادربزرگ خود (موزه زیگموند فروید) کرد.
تحصیلات بیشتر وی شامل یادگیری از کارهای روانکاوی پدر و تجربیات عملی وی بود. او بدون مدرک پزشکی روانکاو کودک شد.
آنا فروید اولین مقاله خود را با عنوان "ضرب و شتم خیالات و خیال پردازی" ارائه داد و به عضویت انجمن روانکاوی وین درآمد (Sandler، 2015).
وی در مقاله خود توضیح داد که "" خیال پردازی ، که آگاهانه ممکن است برای سرکوب خودارضایی طراحی شده باشد ، عمدتاً ناخودآگاه شرح تخیلات اولیه خودارضایی است "(فنیچل ، 1945 ، ص 232)
او عمل روانکاوی خود را با کودکان برقرار کرد و به عنوان مربی در م Trainingسسه آموزش روانکاوی وین مشغول به کار شد.
در این مدت ، آنا همچنین به عنوان بیمار سرطانی از پدرش پرستاری کرد (موزه سیگموند فروید).
آنا به عنوان دبیر انجمن بین المللی روانکاوی (IPA) منصوب شد و ضمن سخنرانی در این زمینه ، تشکیل کنفرانس ها و پرستاری از پدرش ، و همچنین نمایندگی علنی او در موارد مختلف ، از جمله مراسم اهدای جوایز ، به تجزیه و تحلیل کودک خود ادامه داد
کار آنا در انستیتوی آموزش منجر به اولین کتاب او مقدمه ای بر فنون تجزیه و تحلیل کودک شد که شامل سخنرانی هایی برای معلمان ، والدین و دیگران بود که با کودکان در تماس بودند.
بعداً ، او دعوت شد تا این نشریه را در لندن ارائه دهد ، جایی که متوجه شد متفاوت است با رویکرد ملانی کلاین .
از طریق مجموعه ای از "بحث های بحث برانگیز" ، نظریه های متضاد آنها منجر به شکل گیری مکاتب مختلفی شد: نظریه های آنا درباره رشد کودک و نظریه ملانی درباره روابط شی (براساس رابطه مادر و نوزاد) (تیلور ، 2009 ، ص 78) )
آنا در سال 1935 مدیر موسسه آموزش روانکاوی وین می شود.
سال بعد ، او با انتشار مقاله Das Ich and die Abwehrmechanismen (خود و مکانیسم های دفاع ، 1937) ، که به عنوان بنیانگذار روانشناسی نفس تبدیل شد و هنوز هم به عنوان یک متن استاندارد باقی مانده است ، تفکر روانکاوی در نفس نفس و دفاع را گسترش می دهد. ویراستاران دائرlopالمعارف بریتانیکا ، 2019).
وی در این کتاب ، مکانیسم های مختلف دفاعی و چگونگی محافظت نفس از انسان را در برابر احساسات ناخوشایند ناشی از درون و خارج توصیف کرده است.
با تحولات سیاسی و اقتصادی اتریش در دهه 1930 ، آنا انسان دوستی را در کار روانکاوی خود ادغام کرد.
وی برای کودکان محروم اقتصادی از مهد کودک جکسون (با بودجه ادیت جکسون ، روانکاو کودک آمریکایی) در وین نظارت کرد.در این مهد کودک ، آنا و دوستش دوروتی بورلینگام با مشاهده رفتار کودک و آزمایش الگوهای تغذیه ای خود به کار خود ادامه دادند.
در سال 1938 مهد کودک به دلیل ورود نازی ها به اتریش تعطیل شد و ارنست جونز (رئیس سابق IPA) در فرار از خانواده فروید به لندن (موزه زیگموند فروید) کمک کرد.
در طی چند ماه از جنگ ، زیگموند فروید درگذشت. در آن زمان ، آنا روش روانکاوی کودک خود را در لندن تاسیس کرد.
آنا به همراه دوست خود دوروتی برلینگام ، مهدکودک های جنگ Hampstead را تأسیس کرد تا از کودکان در طول جنگ به عنوان فرزندپروری مراقبت کند.
با توجه به این مهد کودک ها ، وی توانست تأثیر جدایی از خانواده ها را در رشد طبیعی کودکان مشاهده کند. مشاهدات دقیق و مکتوب رفتار روزانه کودکان در مهد کودک ها ، به دیدگاه های عملی اصلی آنا و دوروتی در کار آنها تبدیل شده و به پیشرفت طبیعی و آسیب شناختی کودک کمک می کند.
بعداً ، آنها این مشاهدات را در دو نشریه: کودکان خردسال در زمان جنگ (1942) ، جنگ و کودکان (1943) و نوزادان بدون خانواده (1944) بازگو کردند (ویراستاران دائرlopالمعارف بریتانیکا ، 2019).
آنا با کیت فریدلندر (روانکاو زن) دوره های کودک درمانی همپستد را تأسیس کرد و بعداً یک کلینیک کودک تاسیس کرد.
در این کلینیک ، آنا و کارکنانش از طریق مطالعات موردی هفتگی با ردیابی رشد طبیعی تئوریک "از وابستگی به خوداتکایی" و استفاده از پروفایل های تشخیصی برای شناسایی عوامل غیر طبیعی و طبیعی در رشد کودک ، بینش در مورد رشد کودکان به دست آوردند.
آنا شروع به کار و تجزیه و تحلیل کودکانی کرد که از لحاظ اقتصادی و اقتصادی از او برخوردار نیستند و متعهد بود که کارهای تحلیلی خود را با کسانی که با کودکان کار می کنند مانند والدین ، معلمان ، متخصصان اطفال به اشتراک بگذارد.
وی همچنین به ایالات متحده سفر کرد و در مورد کاربرد ایده های روانکاوی در مورد خانواده و جرم در دانشکده حقوق ییل کاوش کرد. این مشارکت منجر به دو نشریه شد: قبل از بهترین علاقه های کودک (1973) با جوزف گلدشتاین و فراتر از بهترین علاقه های کودک (1973) با جوزف گلدشتاین و آلبرت سلنیت (سندلر ، 2015).
آنا عادی و آسیب شناسی در دوران کودکی (1965) را منتشر کرد که تمام مراحل رشد کودک از نوزادی تا نوجوانی را توضیح می داد و مشاهدات شخصی خود را در کلینیک های کودکان و سایر تجزیه و تحلیل های کودک و بزرگسال به عنوان شواهد به کار می گرفت.
آنا فروید شروع به دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه هاروارد و دانشگاه وین کرد. در سال 1973 ، او رئیس افتخاری انجمن روانکاوی بین المللی (IPA) تا زمان مرگ در سال 1982 شد ("آنا فروید" ، 2009).
در 9 اکتبر 1982 ، فروید در لندن درگذشت. پس از مرگ وی ، کلینیک همپستد به عنوان ادای احترام به مرکز آنا فروید تغییر نام داده و خانه وی در لندن به موزه فروید (موزه زیگموند فروید) تبدیل شد.
او در زندگی خود توسط بسیاری شناخته شده است ، اما او همیشه جوایز را به حوزه روانکاوی اختصاص می داد تا خودش.
آنا فروید زمینه روانکاوی کودک را تأسیس کرد و وی در تئوری روانشناسی کودک سهم بسزایی داشت. وی تکنیک های مختلفی برای درمان کودکان ایجاد کرد و متوجه شد که علائم کودکان از بزرگسالان متفاوت است و اغلب مربوط به مراحل رشد است.
آنا فروید توضیحات روشنی در مورد مکانیسم های دفاعی خود در کتاب خود (The Ego) و مکانیسم های دفاع (1936) ، از جمله آوارگی ، تصعید و رگرسیون ارائه داد.
آنا فروید | ملانی کلاین |
---|---|
قصه گویی اجرا شده در محیط های درمانی. همانطور که کودک خود را ابراز می کند ، درمانگر در تفسیر و درک احساسات کمک می کند. | کلین احساس کرد که کودکان خردسال می توانند وزن کامل تفسیرهای تحلیلی او را تحمل کنند ، بنابراین آنها را نگه نداشت یا آنها را شکر نکرد (به مطالعه موردی معروف خود ، روایت یک تحلیل کودک ، 1961 مراجعه کنید). |
بازی مورد استفاده به عنوان ابزاری برای ایجاد رابطه مثبت بین کودک و درمانگر ، در نتیجه امکان دسترسی بهتر درمانگر به افکار و احساسات درونی کودک را فراهم می کند. | کلین معتقد بود که این بازی بینش ناخودآگاه کودک را فراهم می کند و از آن به عنوان یک ابزار تحلیلی استفاده می کند. |
متمرکز بر تفسیرهای ساده (کمتر نمادین) از بازی کودکان. او به کودکان کمک کرد تا آگاهانه بفهمند چرا افکار ، احساسات و رفتار آنها چیست. | تأکید بر نقش انجمن آزادانه از طریق بازی ، و به عنوان وسیله ای برای تفسیر دادن مستقیماً حتی روی کودکان بیهوش بسیار خردسال. |
آنا بیشتر از آنکه در معالجه بزرگسالان باشد ، در تجزیه و تحلیل کودک به منیت تأکید دارد. | کلین روی توسعه قبل از ادیپ تمرکز داشت. |
بسیاری از مشکلات ذکر شده در کودکان خردسال بیشتر مربوط به تجربیات کوتاه مدت است تا تجارب طولانی مدت. | رفتار کنونی ناشی از گذشته است (به عنوان مثال دوران کودکی). |
اقرا نور یکی از اعضای کلاس 2023 در دانشگاه هاروارد است. او در یک مسیر پیش پزشکی در حال مطالعه علوم اعصاب و زبان شناسی با یک خردسال در بهداشت جهانی و سیاست بهداشت است. در دانشگاه ، اقرا با سازمان های فرهنگی ، مدافعین و مربیان درگیر است.
Noor، I. (2020 ، 07 ژوئن) زندگینامه آنا فروید و مشارکت در روانشناسی . صرفاً روانشناسی. https://www.simplypsychology.org/anna-freud.html
"آنا فروید". (27 فوریه 2009). زنان یهودی: یک دائرlopالمعارف تاریخی جامع . https://jwa.org/encyclopedia/article/freud-anna
Fenichel، O. (1945) نظریه روانکاوی نوروز . نیویورک: دبلیو دبلیو نورتون.
کلاین ، م. (1961) روایت تحلیل کودک: رفتار روانکاوی کودکان همانطور که در درمان پسری ده ساله دیده می شود (شماره 55). خانه تصادفی.
رویترز (10 اکتبر 1982). آنا فروید ، روانکاو ، در 86 سالگی در لندن درگذشت. بایگانی نیویورک تایمز. https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/learning/general/onthisday/bday/1203.html
Sandler، AM (2015). آنا فروید انستیتوی روانکاوی: انجمن روانکاوی انگلیس. https://psychoanalysis.org.uk/autors-and-theorists/anna-freud
موزه زیگموند فروید. (دوم) آنا فروید: 1895-1982. موزه زیگموند فروید وین. https://www.freud-museum.at/online/freud/themen/anna1-e.htm
تیلور ، ای. (2009). رمز و راز شخصیت: تاریخچه نظریه های روان پویایی . نیویورک: اسپرینگر.
ویراستاران دائرlopالمعارف بریتانیکا. (02 دسامبر 2019). آنا فروید دائرæالمعارف بریتانیکا ، وارز https://www.britannica.com/biography/Anna-Freud.
فروید ، آ. ، و کلارک ، LP (1928). مقدمه ای بر روش تجزیه و تحلیل کودک (شماره 48). بیماری عصبی و روانی.
فروید ، ا. (1936). Ego و سازوکارهای خارج از دفاع. International Universities Press، Inc.
فروید ، آ. و بورلینگام ، DT (1947). نوزادان بدون خانواده: گزارشات مربوط به مهد کودک های همپستد ، 1945-1945. انتشارات دانشگاه های بین المللی.
فروید ، ا. (1954) دامنه وسیع تری از نشانه ها برای بحث روانکاوی . مجله انجمن روانکاوی آمریکا ، 2 (4) ، 607-620.
فروید ، آنا. (1966) طبیعی بودن و آسیب شناسی در دوران کودکی: ارزیابی رشد . International Universities Press، Inc.
فروید ، ا. (1971) مشکلات آموزش روانکاوی ، تشخیص و تکنیک درمانی ، 1966-1970 (جلد 7). International Universities Press، Inc.
فروید ، ا. (1982) روانشناسی روانکاوی رشد طبیعی ، 1970-1980 (شماره 112). پرنعمت